HealthCity snapt het en bord voor je kop

Gisteren was ik weer onder de mensen en wat een blije dag. Het is geweldig hoe iedereen zijn mening geeft en de dingen ziet. Veel informatie gekregen, maar je kunt niet met alles wat doen. Het was zo’n UPG dag. (uit positie geluld) Iemand had ook nog een leuke andere benaming voor mij, maar daar kom ik later deze week nog op terug.

Helemaal blij was ik bij mijn thuiskomst. Vanwege het opzeggen van mijn baan had ik alles wat ik niet nodig had opgezegd. Laten we zeggen: bewust back to basic. Bevalt prima trouwens. Dus het abonnement op de sportschool had ik ook opgezegd. Ik vond het te duur en niet basic. Mijn huisgenoot bleef wel lid. Nu viel er vandaag een brief op de deurmat dat vanaf 1 januari de sportschool bij ons in het dorp HealthCity, een Basic-Fit concept gaat krijgen. Voor de prijs van 22,90 euro per maand kun je met het hele gezin sporten op een kaart. Niet tegelijk, maar dan toch. Ze hebben de sauna, kinderopvang en de dvd-uitleen op de boot met Sint naar Spanje gezet. Blijft er over waar je eigenlijk voor naar de sportschool wilt gaan……………….juist, SPORTEN! Dit bedoel ik nou met het mooie van de omwenteling. Mensen gaan bewust nadenken over hoe ze toch met hun concept/product in de markt kunnen blijven.

Mijn dank is groot aan HealthCity, vanaf 1 januari kan ik weer sporten bij jullie. Even mijn fitness spullen advertentie van Marktplaats afhalen en GO! Als jullie dan ook nog even aan RTL 7, waarop jullie adverteren, een boodschap willen doorgeven. Zeg ze vooral dat er ook vrouwen naar RTL 7 kijken en dat ze die achterlijke slogan: meer voor mannen, nu eens moeten gaan aanpassen. Past ook heel erg goed bij de omwenteling. Als jullie dat als HealthCity nou nog voor elkaar krijgen dan ga ik echt bewust huilen, van blijdschap.

Dus als je met zijn allen iets niet meer koopt of gebruikt dan wordt het goedkoper? Ik heb even mijn economische kennis uit mijn brein opgediept, maar dat is saai om hier uit te leggen. De mannen kunnen hier overdag uitleg over krijgen op RTLZ op RTL 7 en de vrouwen kunnen het altijd desgewenst per email aan mij vragen. Maar het is in ieder geval wel goed dat er evenwicht komt tussen vraag en aanbod.

Gisteren sprak ik ook met iemand over, dat heel veel mensen nog steeds een bord voor hun kop hebben. Ik had deze uitdrukking al even niet meer voorbij horen komen. Deze uitdrukking komt goed van pas bij mijn zoektocht naar een papieren krant. Bij mijn back to basic, hoorde ook het opzeggen van de papieren krant. Nou was ik de grootste krant van Nederland al even zat. Maar dit kwam meer door de ongewenste cadeautjes die erbij zaten. De laatste was een bon voor een gratis sierkussen. Ik wil LEZEN! Stop al dat geld toch eens een keer in goede journalistiek! Overigens zal ik de column van Rob Hoogland erg missen, maar het is niet anders. En mijn buuf zal De Vrouw missen, die ze van mij kreeg.

Na even zonder krant ging ik bewust uitzoeken wat wel binnen mijn back to basic mogelijk was. Veel nieuws lees ik via de mobiel, gratis. Het zoeken van een nieuwe krant viel nog niet erg mee. Omdat? Ik wil geen welkomstgeschenk, ik wil LEZEN! Bij Trouw krijg je een koptelefoon en een 10-delige CD collectie cadeau, die krant zou bij mij passen, maar ik wil geen cadeau! En zo blijkt een krant zonder cadeaus moeilijk te vinden. Gelukkig was daar Het Parool nog. Twee weken gratis en een weekend abonnement voor een half jaar, binnen mijn back to basic. Dus die heb ik nu met een Auke Kok inclusief erbij, ook leuk. Maar wat moet ik de rest van de week? Maar even bewust verder zoeken.

Als we al het geld van die cadeautjes en andere goedbedoelde troep nou eens in de onderzoeksjournalistiek stoppen? Zijn we ook af van dat onzinnige: van een van onze verslaggevers en van onze redactie. Als dat er staat dan weet ik al dat er bewust geen tijd of geld was voor eigen bladvulling. Anders zet je wel een naam onder of boven je artikel. Bord voor hun kop? Kijk eens naar HealthCity, zo kan het ook. Kranten, going back to your roots!

Wat een blije dag zeg!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

FPvEpz

Please type the text above: